czwartek, 3 marca 2016

TORTILLE Z KURCZAKIEM - ZDROWY I DIETETYCZNY BOX DO SZKOŁY LUB PRACY

SKŁADNIKI:

  • 2 gotowe tortille
  • ok.100-150 g filetu z kurczaka
  • 1/3 pomidora
  • 1/4 ogórka
  • 1/2 cebuli
  • 3 duże garście sałaty
  • 2 łyżki ketchupu
  • 1 łyżka musztardy
  • łyżka soku z cytryny

WYKONANIE:

Filet z kurczaka pokroić w kostkę i usmażyć na suchej patelni z dodatkiem przypraw (sól, pieprz, zioła prowansalskie, papryka słodka i ostra - przyprawy można mieszać dowolnie i użyć swoich ulubionych). Dla osób, które się nie odchudzają - mięsko można podsmażyć na niewielkiej ilości ulubionego tłuszczu. Można też ugrillować. Pomidora umyć i pokroić w kostkę. Ogórka i cebulę obrać i również pokroić w kostkę. Można użyć także innych warzyw (rzodkiewka, papryka), korzystajmy z tego co mamy w lodówce. Do miski wrzucić sałatę (ja użyłam gotowego mixu sałat, można wykorzystać dowolną, ulubioną sałatę). Dodać warzywa i kurczaka. Przygotować dresing z ketchupu, musztardy i soku z cytryny. Proponuję nie solić, aby warzywa nie puściły soku. Można zabrać ze sobą sól do pracy/szkoły i doprawić na miejscu. W nie-fit wersji do dresingu można dodać majonezu. Mnie jednak bardziej odpowiada wersja bez niego. Wszystko wymieszać. Połowę wyłożyć na jeden płat tortilli, zwinąć go ciasno, owinąć brzeg folią aluminiową, by po wyjęciu z pudełka łatwiej było jeść, bo nic się nie wysypie. Ja przekroiłam gotową tortillę na dwie sztuki, bo mam akurat takiej wielkości pudełko. Drugą tortillę przygotować tak samo. Zajadać się zdrowo:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz